Jak często odczuwasz dyskomfort związany z okolicą szyi i karku? Często? Codziennie? Kiedy się zestresujesz? Ból okolicy karku i szyi jest roblemem, który dotyka bardzo wiele z nas. Szczególnie kobiety często skarżą się na tą dolegliwość. Napięcie mięśni szyi i barków może powodować bóle głowy oraz inne dolegliwości. Tak więc dzisiaj przygotowałam dla was kilka ćwiczonek, które “kręca” szyję.

Polecam również sprawdzenie pozycji, w której pracujesz – czy monitor nie jest zbyt wysoko lub nisko? Czy nie musisz nieustanie skręcać głowy? Czy ramiona nie są uniesiona, aby korzystać z myszki czy klawiatury? Zaobserwuj również codzienne sytuacje, z którymi się stykasz. Mięśnie, które dają Ci tak popalić są mięśniami psychoaktywnymi, czyli reagują na stres. Wiem, że łatwiej napisać niż zrobić, ale postaraj się unikać stresujących sytuacji. Tak dla dobra szyi jak i ogólnego dobrostanu Twojego ciała i ducha 😉

1. Przechylanie głowy
To ćwiczenie możesz wykonać na siedząco (bez podpierania się o ścianę, krzesło) lub stojąc. Pamiętaj o tym, aby cały czas wydłużać kręgosłup i nie zapadać się. Łopatki są daleko od uszu, jednak nie ściągaj ich na siłę na plecach. Oddychaj spokojnie, wykonuj ruchy zgodnie z rytmem oddechu. Każdy ruch powtórz 5 razy. Możesz zamknąć oczy.
– przechylaj głowę do prawego i lewego barku
– przechylaj głowę w przód i do tyłu

szyja

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Ręce za plecami
W pozycji stojącej lub na siedząco zapleć ręce za plecami. Postaraj się wyprostować łokcie. Weź wdech z wydechem postaraj się delikatnie unieść ręce.
Nie wyginaj dolnych pleców. Cały czas wydłużaj kręgosłup.

unspecified (1)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Bok szyi
Zapleć ręce za plecami jak w poprzednim ćwiczeniu. Ułóż zaplecione ręce na jednym z bioder, przechyl głowę w stronę biodra, na którym są ręce.
Wytrzymaj w tej pozycji 30 sekund. Nie ciągnij, głowa ma być tylko przechylona do boku.

szyja

4. Zadrzyj dłonie
Usiądź wygodnie i wydłuż kręgosłup. Wyciągnij ręce do boku, maksymalnie wyprostuj łokcie, sięgaj w dal. Weź wdech na wydechu zadrzyj palce dłoni do sufitu. Na wdechu rozluźnij. Powtórz to ćwiczenie kilkakrotnie. Możesz odczuwać uczucie mrowienia w rękach.

szyja

5. Ramię
Przyjmij pozycję dziecka. Sięgnij prawą ręką pod lewą pachę, wytrzymaj w tej pozycji ok. 30 s. Zmień stronę.

szyja

 

Jeśli czujesz, że Twoja szyja woła o rozluźnienie, podaruj jej 5 minut uwagi, na pewno ucieszy się też z masażu, ale możesz przynieść jej ulgę również wykonując powyższe ćwiczenia.
Koniecznie, daj mi znać jak podobał Ci się ten zestaw. Zostaw info w komenatrzu lub napisz maila. Chętnie dowiem sie też co Cię interesuje i czego potrzebujesz.

podpis