Cześć!

Witam Cię w kolejnym wpisie (i filmiku) dotyczącym podstawowych ruchów w naszym ciele. Jeśli śledzisz mój profil pewnie zastanawiasz się dlaczego pokazuję stania na rękach itp, a uczę leżenia na macie. Otóż stanie na rękach było dla mnie czymś, czego nauczyłam się zanim dowiedziałam się jak wygląda prawidłowy ruch w ludzkim ciele. Dlatego właśnie w tej serii omawiam podstawowe ruchy, na których wszystko się opiera. Tak, abyś Ty mogła poznać wszystko od podstaw.

Jeśli jesteś u pierwszy raz, koniecznie zajrzyj do poprzednich wpisów z tej serii:
neutralny kręgosłup
zgięcie i wygięcie
silne ramiona

Rotacje

To ruchy, które wykonujemy bardzo często. Codziennie “skręcamy się”, żeby po coś sięgnąć, odłożyć na półkę, zobaczyć co się dzieje za naszymi plecami. Aby wykonać rotacje potrzebujemy nieco siły i ciut mobilności. Sprawiają również, że łatwiej jest nam “zgiąć kręgosłup”, uwalniają od bólu. Generalnie są tym, co wykonujemy często, aczkolwiek niedbale. Warto zwrócić uwagę na fakt, że rotacja nie wychodzi z barków czy głowy. Zaobserwuj również, że rotacja w jedną stronę może być lepsza niż w drugą.

Chyba wcześniej wspominałam już, że… zdrowy kręgosłup to elastyczny kręgosłup, czyli taki, który umożliwia nam wykonywanie codziennych czynności oraz życie bez bólu. W filmiku zamieszczonym pod tym wpisem znajdziesz propozycje ćwiczeń, których celem jest rotacja odcinka piersiowego i lędźwiowego. Osobiście polecam poświęcenie rotacjom nieco więcej uwagi, ponieważ są to ruchy, który wykonujemy często, a ich właściwe wykonanie poprawia jakość naszego życia oraz postawę.

rotacja kręgosłupa

Zgięcie boczne

Zachodzi głównie w odcinku piersiowym kręgosłupa, czyli tym, który jest najbardziej sztywny i niemobilny w porównaniu z resztą swoich ziomków. Jednocześnie kręgosłup piersiowy paradoksalnie przysparza wielu dolegliwości. Jest mocno związany z ważnymi organami takimi ja płuca czy serce. Ale hola! Na tapecie mamy zgięcie boczne, które jest ruchem wykonywanym może nieczęsto, ale jak najbardziej znajduje się w repertuarze naszych możliwości. Pozwala poczuć więcej luzu i miejsca w bokach ciała oraz podrapać się po boku uda, kiedy zajdzie taka potrzeba 😉 Sprawia również, że odcinek piersiowy czuje się sporo lepiej.

Ciekawa? Sprawdź ćwiczenia, które przygotowałam przy okazji tego wpisu.

 

Koniecznie daj znać jak Ci poszło, a jeśli znasz kogoś, dla kogo ten wpis i filmik będą pomocne. Podziel się!

rotacja

PS. Czy wiesz, że zapisując się na mój newsletter otrzymasz przewodnik po podstawowych ćwiczeniach rozciągających w formie PDF? Nie spamuję i staram się wysyłać materiały wartościowej treści. Dzięki zapisowi na 100 pro nie przegapisz owych wpisów i filmików, a całkiem niedługo planuję coś ekstra!

PS. 2. Autorką większości zdjęć na moim blogu jest Kasia Wojniak