Bardzo wiele osób wpisuje to zapytanie w wyszukiwarkę. Oczekujemy tego, że wujek Google podpowie jak schudnąć i zadbać o siebie szybko i ‘bezboleśnie’. To jak wyglądamy i jak się czujemy jest wynikiem tego, co robimy na codzień. Tego jak się ruszamy albo jeśli się nie ruszamy. Nasz wygląd, sprawność i samopoczucie na pewno będą tego stanu odzwierciedleniem. To nie kwestia dwóch tygodni, czy nawet dwóch miesięcy. To kwestia całych lat podczas, których używałeś/łaś swojego ciała w pewien określony sposób.

Minimalne minumum

Zapewne słyszałeś/łaś nie raz powiedzienie jesteś tym, co jesz. Dieta ma ogromny wpływ na nasz organizm to fakt niepodważalny. Wiemy również, że dla zachowania zdrowia i sprawności powinniśmy ćwiczyć.  WHO (World Health Organization)  zaleca 150 minut umiarkowanego ruchu na przestrzeni tygodnia i 75 minut wysiłku o wyższej intensywności. Te wytyczne znajdziesz klikając TUTAJ.  To naprawdę bardzo niewiele. Dzieląc 150 minut przez 7 wychodzi nam nieco ponad 20 minut dziennie i 10 minut ruchu o podwyższonej intensywności. Jednak jeśli spojrzysz na ruch z szerszej perspektywy zauważysz, że praktycznie wszystko co robisz od momentu przebudzenia jest ruchem. Dlaczego w takim razie nie wykorzystać by tego faktu na naszą korzyść i nie starać się w życiu codziennym ruchów, które będą nas bardziej angażować?

Naturalne biologicznie lenistwo

Jak każdy inny gatunek jesteśmy zaprojektowani tak, że naszym głównym celem jest prztrwanie. Dlatego właśnie ludzki organizm dąży do maksymalnego oszczędzania uzyskanej z pożywienia energii. W końcu mamy prztrwać prawda? Każdy wysiłek to wydatek energetyczny, a więc po co się ruszać? Sprawy nieco uległy zmianie i oto mamy pełną dostępność wszystkich możliwych rodzajów pożywienia. Nadal chcemy żyć w taki sposób, aby oszczędzać energię. Jest to taka nasza mądrość gatunkowa, która nie do końca rozumie zmianę, która zaszła w naszym otoczeniu. Stąd wielu z nas ciężko jest zmotywować się do ruchu i ćwiczeń fizycznych. Nie jesteś w tym sam/sama. Jedynie umysł rozumie zagrożenia, z jakimi wiąże się brak ruchu.

Technologie nie zrobią pracy za Ciebie

Skoro nasz organizm dąży do oszczędzania energii ale jednocześnie wiemy, że powinniśmy ćwiczyć to…szukamy rozwiązań na zewnątrz. Wszelkie technologie, maszyny, aplikacje i urządzenia powstałe w celu wspomożenia naszej aktywności to znak naszych czasów. Jesteśmy gotowi więcej zapłacić za trening z nowinkami technologicznymi niż wziąć odpowiedzialność za to, że to my i tylko my jesteśmy odpowiedzialni za swoje zdrowie, sprawność i dobre samopoczucie. Ludzie bardzo lubią kiedy ktoś /coś wykona za nich pracę. Stąd właśnie tytuł tego artykułu: Jak szybko schudnąć ponad 3 miliony zapytań o tą frazę w Googlu…

Weź odpowiedzialność i zacznij się ruszać od teraz!

Co możesz zrobić natychmiast? Jest szereg sposobów na to, aby wdrożyć więcej ruchu (zauważ, że posługuję się słowem ruch, a nie ćwiczenia) nawet jeśli ćwiczysz regularnie:
– zacząć więcej chodzić oczywiście stopniowo, przejście 50 km na wstępie również nie będzie najlepszym pomysłem ( zobacz te dwa artykuły: KLIK i KLIK) 
– niżej siadać, a docelowo siadać na podłodze, tak aby wykonywać większy zakres ruchu i wykorzystywać większą ilość mięśni w swoim ciele (również stopniowe przechodzenie na podłogę będzie tutaj kluczowe jeśli przez wiele, wiele lat siedziałeś/łaś jedynie na krześle)
– robić częstsze przerwy w pracy, zrób sobie przerwę raz na 30 minut – wstań, przeciągnij się, przespaceruj
– spójrz za okno – pozwoli to rozluźnić mięśnie znajdujące się w okół gałki ocznej
– rozciągnij klatkę piersiową, po to aby zmienić nieco ciągły układ sił działających na Twoje ciało oderwij się od komputera i wykonaj kilka prostych ćwiczeń, które proponuję TUTAJ

To jak? Wchodzisz w to? Zdecydujesz się od dzisiaj, od teraz wprowadzić więcej ruchu do swojego życia? Nie proponuję Ci treningu, a jedyne małe zmiany, które pozwalą Ci więcej się ruszać, zadbać o swoje zdrowia, sprawność i samopoczucie. A jeśli poszukujesz większej ilości inspiracji to koniecznie pobierz PDF z ćwiczeniami rozluźniającymi TUTAJ

Uściski,

Kasia

PS. Szykuję również wpis o udogodnieniach, które pomogą Ci mieć więcej ruchu w Twojej domowej przestrzeni, dlatego wyglądaj kolejnych artykułów na blogu 🙂