Ćwiczenia dla stóp taki temat wybrałam na dzisiaj. Ten temat jest mi bliski, ponieważ często jest marginalizowany i niewiele osób się nim zajmuje. Zdrowe i dobrze funkcjonujące stopy mają spore znaczenie dla zdrowia i dobrego funkcjonowania całego ciała. Jeszcze chyba o tym nie pisałam, ale przez wiele lat bardzo wstydziłam się swoich stóp i chodziłam tylko (!) w zakrytych butach! Tak naprawdę nie miałam absolutnie żadnego racjonalnego powodu aby tak było. Było to jedno z przekonań, które żyły swoim życiem w mojej głowie.

Stopy jak pisze w jednej ze swoich ksiązek Katy Bowman są naszą dynamiczną podstawą, są niezwykle złożone w sowjej budowie anatomicznej i mają wiele niezwykłych funkcji, o których zapominamy zanim zdążymy się o nich tak naprawdę dowiedzieć. A to wszystko przez…buty. Nie będę się teraz rozpisywać o wspaniałych właściwościach naszych stóp więcej możesz dowiedzieć się na warsztacie, o którym więcej TUTAJ lub z filmiku TUTAJ a jeśli chcesz dowiedzieć się jakie buty są dla nas najbardziej optymalne zapraszam Cię TUTAJ. W dzisiejszym wpisie chciałam zaprezentować Ci kilka ćwiczeń, które poprawią mobilność Twoich stóp, dzięki czemu będziesz w stanie lepiej wykorzystać ich potencjał, podnieść jakość swojego życia a być może w przyszłości uniknąc haluksów lub innych zwyrodnień. Ok, zapraszam do ćwiczeń!

Ćwiczenie 1. 

Unieś duży paluch bez przenoszenia ciężaru na którąś z krawędzi stopy

Unieś pozostałe palce stopy podobnie jak powyżej bez przenoszenia ciężaru na którąś z krawędzi stopy. 

Ćwiczenie 2

Rozpracuj mobilność swojej stopy – chwyć swoją stopę tak jak gdybyś podawała swojej stopie dłoń na powitanie. Na początku to zadanie może wydawać się trudne, wytrzymaj jednak chwilę i poruszaj swoją stopą w przód i w tył oraz na boki. Kiedy rozluźnisz „uścisk” poczuj różnicę pomiędzy stopą, którą wykonałaś ćwiczenie a tą, która nie została jeszcze „uściśnięta”.

Ćwiczenie 3

Rozciąganie grzbietu stopy – ustaw stopę na palcu nieco z tyłu i delikatnie ją dociąż, poczuj jak rozciąga się grzbiet stopy i struktury z przodu podudzia.

Wykonaj zaproponowane przeze mnie ćwiczenia i daj znać jak się mają Twoje stopy. Założę się, że o wiele lepiej! Jeśli znasz kogoś, komu te ćwiczenia mogłyby się przydać koniecznie podeślij mu ten artykuł.

Uściski,
Kasia

PS. Już 23.11 organizuję warsztat o tym jak lepiej zadbać o swoje stopy i ich funkcjonowanie więcej szczegółów znajdziesz TUTAJ
PS. 2 Wykonaj ćwiczenia i oznacz mnie na swoich social mediach, abym mogła zobaczyć, że korzystasz z tego, co dla Ciebie przygotowuję