Nagła zmiana aury

Pogoda coraz lepsza, temperatury coraz wyższe, a słońce rozpieszcza! Okazuje się, że w tym roku po zimie nadeszło od razu lato! Nagle wpadasz w panikę i przypominasz sobie o tym, że przydałoby się do niego jakoś przygotować, bo przecież zaraz wakacje! Sale fitness i siłownie wypełniają się, znowuż na 2 tygodnie, po to, aby opustoszeć na majówkę i dalej już do wakacji… Znasz ten scenariusz? O wiele lepszym rozwiązaniem jest kontynuowanie dobrych praktyk przez cały rok. Wtedy nie mam problemu i stresu związanego z nagłą zmianą aury. W takich okolicznościach codzienny trening to nie mus. W dzisiejszym wpisie chciałam podjąc dwa wątki – pierwszy to regularny ruch przez cały rok, do czego namawiam Cię do znudzenia, a drugi to presja, jaka się z tym wiąże. Zapraszam do lektury.

Codzienny trening

Czy codzienny trening jest dobrym pomysłem? To zależy jaki i jakie są nasze cele. Jeżeli przygotowujesz się do zawodów sportowych oczywiście, że codzienny trening jest wskazany, oczywiście w zależności od dyscypliny i fazy przygotowań do zawodów. Jeżeli jednak masz nieco inne cele warto przeplatać treningi aktywnościami pozatreningowymi i to też jest ok. W Wirtualnym Studio mamy treningi rozpisane na każdy dzień tygodnia oprócz weekendów, ale jest to rozwiązanie zaprojektowane z myślą, o kobietach, które chcą zadbać o swoją sprawnośc i zdrowie, a nie mają na to zbyt wiele czasu. Dlatego proponuję tutaj krótkie aczkolwiek efektywne treningi, które będą wspierać członkinie Wirtualnego Studia w codziennych działaniach. Plan treningowy jest tworzony tak, aby każda grupa mięsniowa była ćwiczona raz w tygodniu, pilnuję również, aby w kalendarzu znalazło się miejsce na mobilizację oraz czas na aktywności pozatreningowe.

rozciąganie na plaży

Co się może wydarzyć gdy zbyt dużo trenuję?

Codzienny bardzo intensywny trening może w rezultacie doprowadzić do przetrenowania, co tak naprawdę może być hamulcem w osiągnięciu Twoich upragnionych celów czy to zdrowotnych czy to sylwetkowych. W tej dziedzinie potrzeba nieco planowania tak, aby sobie nie zaszkodzić i nie obudzić się za jakiś czas z zespołem przewlekłego zmęczenia, rozregulowanymi hormonami i miejscu, w którym pomimo, że ćwiczyć codziennie nie możesz schudnąć czy rozwinąć masy mięśniowej. Nie znalazłam takich danych dla Polski, ale brytyjski dziennik The Guardian podaje, że brytujczycy wydając rekordowe sumy na siłownie i ćwiczenia, nadal tyją i coraz więcej siedzą. Nie dajmy się zwariować. Tradycyjna Medycyna Chińska natomiast dla zachowania zdrowia zaleca umiarkowany ruch przez całe życie.

Dobre praktyki

Kwestię tego czy ćwiczyć codziennie mamy już rozwiązaną. Warto sobie stworzyć plan treningowy, który będzie odpowiadał na nasze potrzeby, najlepiej w tym celu skontaktować się ze specjalistą, który dobierze odpowiednie ćwiczenia, obciążenie i częstotliwość do Twojego poziomu zaawansowania. Kiedy masz określone cele i wiesz już jak ćwiczyć warto, aby aktywność towarzyszyła Ci regularnie, nie tylko w zrywach noworocznym czy też przedwakacyjnym. Jest to po pierwsze zdrowsze dla całego organizmu, bo przecież chodzi tutaj o zdrowie, sprawnośc i dobre samopoczucie, a nie da się tego osiągnąć za pośrednictwem jednorazowego zrywu. Po drugie natomiast stopniowo możesz się rozwijać, wprowadzać modyfikacje i utrudnienia, a także dodawać obciążenie no i unikniesz takiej sytuacji, jaką mamy w tym roku, na spokojnie podejdziesz do zmiany sezony z zimowego na letni, bo dbałaś o siebie przez cały rok! Dzięki temu będziesz czuła się po prostu lepiej sama ze sobą!

side bend na plaży

Codzienny trening a frustracja

Ze względu na specyfikę mojej działalności często piszecie do mnie co zrobić i jak się zmotywować w sytuacji kiedy trening staje się dla Was przymusem i wiąże się z frustracją, z niechęcią i nie sprawia Wam przyjemności. Znam to doskonale i pisałam już co nieco na ten temat na blogu o TUTAJ. Niestety świat mediów, social mediów i fit-celebrytów nie ułatwia życia zwykłemu człowiekowi, szczególnie takiemu o dosyć dużej wrażliwości. Ci co są odporni jak czołgi po prostu tego nie zauważają i absolutnie im to nie przeszkadza. Te wrażliwsze jednostki przeżywają jednak, porównują się do innych i czują się z tym niezbyt dobrze. Ruch jest ważny dla naszego ogólnego dobrostanu, nie da się temu zaprzeczyć i należałoby do niego podchodzić w taki sposób. Najlepiej nie oglądaj się na innych co robią i ile robią. To nie jest Twoja sprawa, Ty jesteś w innym miejscu i ważnym jest, abyś z tego miejsca dbała o siebie najlepiej jak potrafisz w danym momencie. Omijanie treningów lub udawanie, że ich nie ma nie jest rozwiązaniem, które Ci służy. Postaraj się o nich myśleć jak o higienie swojego narządu ruchu. Zakładam, że nie startujesz w zawodach, a więc jeśli od czasu do czasu trening Ci ‘wypadnie’ to nic takiego. Skup się w 100% na sobie, nie na innych, zastanów się dlaczego jest to dla Ciebie ważne i działaj!

Wdzięczność

Bądź sobie wdzięczna za każdy wykonany trening czy dawkę ruchu, bo zrobiłaś to dla siebie, a nie dla kogokolwiek innego. Takiego podejścia uczymy się również w Wirtualnym Studio, naszą główną intencją jest dbanie o siebie i rozwój w jak najlepszy na dany moment sposób. Każdy robi swoje 100%, ale 100% każdej z nas jest inne. Jedna z dziewczyn ma kilkorodzieci i trening ze Studia absolutnie jej wystarcza, inna biega długie dystanse i jest to dla niej aktywność uzupełniająca. Cieszymy się z każdego sukcesu i każdego wykonanego treningu, jesteśmy sobie wdzięczne, taka jest filozofia Studia. Podsumuję może cytatem, które użyła ostatnio członkimi Wirtualnego Studia i uczestniczka ostatniej akcji, którą organizowałam:

Nie musi być perfekcyjnie aby było idealnie

Mam nadzieję, że ten wpis był dla Ciebie pomocny, niby to truizmy, ale ważne truizmy. Jeśli sposobał Ci się ten wpis podziel się nim, być może ktoś potrzebuje przeczytać dzisiaj właśne te słowa

Ściskam,
Kasia

zapisy do airtualnego studia

PS. Trwają zapisy do Wirtualnego Studia, po raz ostatni przed dłuższą przerwą masz okazję dołączyć do innych dziewczyn, zadbać o siebie i realizować swoje osobiste cele. Zapisy potrwają do piątku 13.04 do godziny 22.00
Zapisać możesz się TUTAJ