Nazwa mojego bloga, kanału na YouTube i innych kanałów społecznościowych to Trening na bosaka. Kiedy trzy lata temu wybierałam tą nazwę zrobiłam to intuicyjnie. Wybrałam ją z dwóch powodów. Po pierwsze dlatego, że większość aktywności, którymi się zajmuje odbywa się na bosaka, po drugie to bycie na bosaka kojarzy mi się z luzem, z wolnością i z czymś beztroskim. Z czasem jednak coraz bardziej zaczęłam dostrzegać, że ta nazwa jest nieprzypadkowa również ze względu na to jak fascynujące są nasze stopy! Na przestrzeni tych 3 lat dostawałam od Was również mnóstwo pytań o to dlaczego warto chodzić i ćwiczyć na bosaka. Dzisiaj pokusiłam się o odpowiedź na to pytanie.

 

Dlaczego nasze stopy są takie ważne?

 

Nasze stopy to nasza podstawa, są relatywnie małe w odniesieniu do reszty ciała. Miejsce styku stopy z podłożem to miejsce kształtowania się wilu sił, które oddziaływują na nasze ciało. Dobrze jest jeśli nasze stopy dają nam solidne podparcie, gdyż są naszym fundamentem. Od stopy zaczyna się stabilizacja głęboka. To między innymi dzięki stopie jestes w stanie utrymać równowagę na jednej nodze. Receptory umieszczone na stopach informaują Cię o typie podłoża na jakim właśnie się znajdujesz. Przekazują wiele informacji do układu nerwowego, dzięki stawaniu na bosaka na ziemi uziemiamy się również ponieważ zachodzi wymiana elektronów pomiędzy Twoim ciałem a podłożem.

 

Stopy nie lubią obcasów i japonek

 

To, jakie nosisz buty często rzutuje na stan Twoich stóp, a przez to również na to, co dzieje się z resztą Twoje ciała. Jedne i drugie wymienione w tytule tego akapitu buty sprawiają, że zmienia się geometria Twoich stóp, a przez to geometria całego ciała. Zupełnie tak jak w samochodzie. Dbasz o geometrię swojego pojazu, prawda? Jeśli tak, to warto zadbać również o geometrię własnego ciała.

 

Co zyskujemy chodząc i ćwicząc na bosaka?

 

Dzięki chodzeniu i ćwiczeniu na bosaka budujemy świadomośc własnego ciała. Odbudowujemy również funkcje stopy przez większość czasu zamkniętej w bucie. Rozbudzamy całe ciało poprzez oddziaływanie na receptory znajdujące się na części podeszwowej stopy. Ćwiczenie na bosaka wpływa również pozytywnie na umiejętność stabilizacji całego ciała.

 

Zapraszam Cię również do obejrzenia filmiku i wykonania dwóch prostych ćwiczeń dla Twoich stóp.

 

 

Mam nadzieję, że ten artykuł był dla Ciebie pomocny i inspirujący. Jeśli tak, podaj dalej.

 

Uściski,
Kasia