Silne i krągłe pośladki nie pełnią funkcji tylko i wyłączni estetycznej, mogą jednak pomóc w zdobyciu większej ilości lajków na fejsie i instagramie 😉 Tak na serio silne i krągłe pośladki zapewniają odpowiednie funkcjonowanie ciała i zapobiegają wielu dolegliwościom bólowym.

Nie wiem czy wiesz, ale słabe i nieaktywne mięśnie pośladków mogą być odpowiedzialne za ból kręgosłupa, kolan  i  nie tylko. Wszak to one są jednymi z mięśni stabilizujących miednicę. Wzmocnienie tej grupy mięśniowej może poprawić stabilizację miednicy i tułowia, a w rezultacie skutkuje odciążeniem kręgosłupa. To samo dotyczy kolan, jeśli pośladki i nogi są mało aktywne ktoś musi przejąć pracę. Chodzenie, wchodzenie po schodach, chodzenie po górach to są zadania dla silnych pośladków, jednakże co w momencie, kiedy zapomniały co mają robić? Leniwe pośladki mogą baaaardzo obniżyć jakość Twojego życia, nie tylko w kontekście social mediów i plażowania.

 

pośladki

 

O co jednak chodzi z tą całą demencją? Sprawa jest realna i na serio istnieje. Jeśli dużo siedzisz, niewiele używasz swoich pośladków, te są całymi dniami rozciągane i zapominają jaka jest ich prawdziwa funkcja. U osób prowadzących siedzący tryb życia, czyli większość z nas często rozwija się nierównowaga mięśniowa w okolicy bioder i miednicy. Rezultat jest taki, że te ważne mięśnie po prostu się wyłączają i słabną, a z czasem nie możemy ich uruchomić nawet podczas wykonywania ruchów, gdzie teoretycznie powinny pracować. Kiedy tak się dzieje mięśni z przodu miednicy są nadmiernie skracane (biodrowo-lędźwiowy, lędźwiowy, prosty uda) a z tyłu nadmiernie rozciągnięte i uśpione. Pracujemy nad pośladkami, a one nic, ani drgną, napięcie pojawia się w innych obszarach, a pośladek pozostaje płaski i nieugięty. Dodatkowo pojawia się kwestia nieaktywnego dna miednicy, jeśli tutaj jest słabo to niestety pośladek również będzie miał problemy z “włączeniem się”.

Są na to jednak sposoby. Warto rozciągać mięśnie z przodu biodra i uda, pracować nad dnem miednicy i odpowiednio aktywizować pośladek. Nagrałam w tym celu filmik, w którym pokazuję jak sobie z tą sytuacją poradzić. Premiera całkiem niedługo.

A jak tam Twoje pośladki? Może warto trochę nad nimi popracować?

podpis

PS. To nie mój tyłek jest na zdjęciu. Niestety nie mam adekwatnej fotki.