Tak naprawdę bardzo nie lubię słów typu: zasady, reguły czy strategie, bo sugerują one coś w pewien sposób sztywnego, a to, o czym dzisiaj piszę wcale takie nie jest. Dlatego, jeśli masz tak jak ja nie zrażaj się tytułem i czytaj dalej.

Tak naprawdę nie ma jedej wspaniałej recepty dla nas wszystkich na to jak żyć zdrowo i szczęśliwie, a moim osobistym zdaniem, może ze względu na branżę, w której pracuję narosło tutaj sporo mitów i to, co widzimy w okół zakrawa o swego rodzaju obsesję, a obsesje jak wiadomo zdrowe nie są 😉 Tak czy inaczej jest pewien zestaw zasad, które stosują w swoim życiu zdrowe i dbające o siebie kobiety. Przeczytasz o nich poniżej.

 

1.Zrezygnuj z nastawienia wszystko albo nic

 

Zamiast wyznaczać sobie od razu gigantyczny cel i szukać wciąż wymówek, że nie masz możliwości go zrealizować postaraj się zrobić tyle ile możesz, wtedy kiedy możesz. Jeżeli nie możesz poświęcić 3 godzin na trening w klubie fitness (bo dojazd, przebieranie, kąpiel i powrót) 10 czy 20 minut treningu domowego jak najbardziej da radę! Osobiście wyznaje zasadę coś jest zawsze lepsze niż nic. Takie nastawienie pozwoli Ci to na wiekszą regularność i poprawi samopoczucie. Cegiełka po cegiełce i naprawdę można sporo zdziałać!

 

2. Potknięcia są częścią procesu

 

Przy każdej wpadce uważasz, że zrobiłaś katastrofalny błąd? To nie prawda! Wpadka nie oznacza zerowania licznika i powrotu na pole ‚start’. Jeśli podjęłaś już decyzję o zmianie i o tym, że chcesz o siebie lepiej zadbać to przygotuj się na wpadki, są naturalnym elementem procesu zmiany. Nie czekaj do jutra albo do poniedziałku tylko kontynuuj to, co zaczęłaś. Zjadłaś pół tabliczki czekolady? No cóż, po prostu przez resztę dnia postaraj się to równoważyć a niżeli uznać, że i tak już nabałaganiłaś więc nic się dzisiaj nie da z tym zrobić. I uwaga nie mam tu na myśli nastawienia typu: ‚O szit! Zjadłam pączka, teraz musze iść i to wszystko spalić’ To jest błędne koło, w którym jedzenie nie jest przyjemnością, a czymś złym. Nieco więcej tutaj.

3. Zaplanuj

 

Pisałam już o tym wielokrotnie, ale planowanie jest bardzo pomocne, oczywiście nie mówię o planowania wszystkiego co do minuty, ale warto zaplanować jadłospis na cały tydzień czy też dni, w które przeznaczymy czas na trening czy akywność. O planowaniu posiłków więcej możesz przeczytać tutaj.

 

4. Znajdź coś, co kochasz!

 

Tak, tak miłośc jest siłą napędową również w przypadku aktywności. Kobiety, które znalazły rodzaj aktywności, którą naprawdę lubią są dużo bardziej regularne, zmotywowane i osiagają lepsze rezultaty, ponieważ znalazły coś, co odpowiada ich unikalnemu stylowi i potrzebom. Traktuj aktywność nie jako coś co musisz wykonać, ale coś co jest dla Ciebie przyjemnością. Na muszeniu raczej daleko nie zajedziesz 😉

 

5. Praktykuj równowagę

 

Nie staraj sie być perfekcyjna. Życie jest zaskakujące, dzieci chorują, dłużej trzeba popracować, popsuty samochód potrafią pokrzyżować najlepiej zaplanowany dzień. Miałaś dzisiaj w planach trening, ale wracasz do domu po 23, bo wydarzyło się coś z powyższej listy? No cóż, ja bym odpuściła, ale wybór należy do Ciebie 😉 To samo tyczy się jedzenia, jeśli na codzień odżywiasz się zdrowo, jesz domowe, odżywcze posiłki to naprawdę nic sie nie stanie od lampki wina i kawałka pizzy w weekend.

 

6. Każdy dzień to wspaniała okazja

 

Bez względu na to, co wydarzyło się wczoraj, dzisiaj to dzisiaj. Warto wstać rano z intencją jak najlepszego dbania o siebie: nawodnienia, poruszania swojego ciała, jedzenia zdrowych, odżywczych posiłków, oddychania pełną piersią. Skup się na tym, co dzieje się teraz, a nie rozpamiętuj, że wczoraj być może powinęła Ci się noga. To tak nie działa, nasz mózg nie rozróżnia tego co jest teraz, od tego co było wczoraj, jeśli wciąż będziesz o tym myśleć no cóż… zdecydowanie nie jest to nawyk zdrowej kobiety 😉

7. Uśmiechaj się

 

Ten punkt chyba nie wymaga komentarza 😉

Tak czy inaczej zdrowe, dbające o siebie kobiety ustalają swoje zdrowie i szczęście priorytetem. Wiedzą, że w ten sposób będą również lepszymi mami, żonami, przyjaciółkami. Robią to, co mogą, aby być zdrowymi, silnymi i zachowywac równowagę.

Masz jakieś swoje sposoby i sugestie? Zostaw mi informację w komentarzu.

PS. Jesli chcesz w praktyce doświadczyć jak działają te zasady dołącz do akcji 21 DNI NA MACIE która rusza we wrześniu! Zapisac możesz się tutaj, akcja jest darmowa.