3 rzeczy, które możesz zrobić teraz, żeby być zdrowszą

Kiedy myślimy o tym jak poprawić swoje zdrowie i funkcjonowanie wydaje nam się to zazwyczaj przytłaczające. Myślimy, że musimy zmienić wszystko od razu. Zacząć ćwiczyć kilka razy w tygodniu, diametralnie zmienić dietę i zacząć medytować codziennie minimum godzinę. Kiedy o tym wszystkim pomyślę już na starcie mi się nie chce. Zakładam, że Tobie też (daj mi znać w komentarzu, żebym nie myślała, że jestem w tym sama 😉

Nic nie musisz

Po pierwsze nie powinnaś czuć sie przytłoczona zmianą i sądzić, że cokolwiek musisz. Powiem, że to zły trop. Kiedy czujemy na sobie zbyt dużą presję, nie zmieniamy nic. Dlatego właśnie w tym tygodniu podaję Ci trzy naprawdę proste sposoby abyś była zdrowsza bez przytłaczających planów i strategii  w tych obszarach: ciało, odżywianie i umysł.

Ciało: więcej spaceruj

Jeśli wydaje Ci się, że chodzenie nie ma żadnego znaczenia to powiem Ci, że wcale tak nie jest. Nie obiecuję tutaj żadnych ekstremalnych wyników, ale zgodnie z zasadą lepsze coś niż nic warto wybrać się na spacer w porze lunchu. Nawet krótki spacer pomoże Ci uporządkować myśli, poruszyć ciało i sprawić, że krew zacznie nieco szybciej krążyć. Zapewniam, że poczujesz się lepiej, nie tylko w ciele ale także w głowie. Ważne! Spacerując nie patrz w telefon, postaraj się o nim zapomnieć. Ja często z premedytacją nie biorę telefonu i  Tobie też to polecam.

Odżywianie: zaplanuj/spakuj swój obiad

Żyjąc w kręgu cywilizacji zachodniej coraz bardziej przyzwyczajamy się do tego, że…nie musimy gotować i często wybieramy półprodukty albo gotowe potrawy. Zdrowe, odżywcze składniki naszej diety to te, które nie potrzebują etykietek. Ale nie o tym teraz. Chciałam Ci powiedzieć, że dla mnie bardzo ważnym krokiem na ścieżce ku zdrowemu odżywianiu było planowanie posiłków. Nie należę do tych bardzo kreatywnych w kuchni osób, które z 3 składników zrobią jakieś fikuśne danie. Ja muszę sobie to zaplanować i rozłożyć w czasie.

W ten sposób sprawiamy, że wiemy, co jemy, ponieważ sami przygotowujemy potrawy. Kto lepiej niż Ty zatroszczy się o Twój talerz i tym samym Twoje zdrowie? Gotując jednego dnia nieco więcej unikasz a) ryzyka zjedzenia 7daysa, kiedy masz mało czasu b) obniżasz koszty. Jak widzisz planowanie i gotowanie w domu ma same zalety. Sprawia, że jesteś zdrowsza i jest to bardzo ekonomiczne.

Umysł: bądź sobie wdzięczna

Możesz jeść najzdrowsze zgodnie z obecnie panującymi trendami potrawy, pić zielone smoothies, chodzić na jogę albo robić cokolwiek innego co uważasz za zdrowe, ale jeśli w Twoja głowa nie chce współpracowac to może być ciężko. Zdrowe ciało i zdrowy umysł są ze sobą komplementarne. Jedno nie zrekompensuje drugiego i na odwrót. Dlatego mam dla Ciebie taką propozycję, abyś nie była dla siebie zbyt surowa. Postarała się zrobić codziennie jakiś mały krok i była sobie za to wdzięczna! Jeśli się nie uda, trudno, jutro też jest dzień, a jeśli nie ma jeszcze północy to przecież możesz pójść na spacer albo wskoczyć na matę. Prawda?

Zacznij od małych rzeczy, idź do przodu, jestem pewna, że dasz radę! Daj mi znać w komenatrzu, co dzisiaj wdrożysz

PS. Do końca tygodnia możesz dołączyć do programu Zadbaj o siebie w 30 dni, szczegóły i informacje znajdziesz tutaj Następna szansa najprawdopodobniej dopiero za rok 😉

 

 

 

 

 

 

2 komentarze

  • Reply
    Agata
    Maj 22, 2017 at 9:47 pm

    Jak zawsze, pozytywnie i nienachalnie motywujesz mnie do dobrych rzeczy i budujesz wiarę w siebie. Dzięki!

    • Reply
      admin
      Maj 23, 2017 at 12:11 pm

      Cała przyjemność po mojej stronie <3

    Leave a Reply